A népmesék a közösség kiérlelt tudásának továbbadására szolgáltak valaha. Kis részük szólt csak a gyerekeknek, a legtöbb történet a felnőttkor kezdetén álló fiatalok számára adott útmutatást. Manapság ez az ősi közös tudás megkopni látszik, kevéssé egyértelműek a jelzések – illetve részben elfelejtettük, hogyan kellene értelmeznünk azt.
Folktale Projektünkkel e tudáshoz térünk vissza. A 21. századi életkezdő fiatalok számára ajánlunk nagy kalandot az önismeret fejlesztésére, a világ bizonyos szegmenseinek jobb megértésére. Hat mesét választottunk – négyet a résztvevő négy ország, Olaszország, Görögország, Ausztria és Magyarország meséiből, egy baskír mesét és egy másikat a természettel való kapcsolatról.
Minden mesét meghallgathatnak majd az érdeklődők online is, illusztrációkkal kísérve, illetve használhatják a belső képek kibontását segítő színes illusztrációkat és a feldolgozáshoz kínált önismereti kérdéseket tartalmazó mesekártyákat élőben vagy online. E mesekártyákkal akár önállóan, akár kortársaikkal együtt át tudják gondolni az őket foglalkoztató kérdéseket, de ifjúságsegítő szakemberek is dolgozhatnak a mesékkel és a kártyákkal saját csoportjukban. Mindegyik célra külön útmutatót is kidolgozunk, hogy valóban jól használható, praktikus eszközt adjunk a felhasználók kezébe.
A munkában szakmai visszajelzésekkel a Metamorphoses Meseterápiás Módszert kidolgozó Boldizsár Ildikó is támogat minket.
Kisütöttük a pogácsánkat, tarisznyába is raktuk, már a vállunkon, és útnak is indultunk – kövessétek a lépteinket!
Program: Erasmus+
Pályázati kategória: Együttműködés az innováció és a bevált gyakorlatok cseréje terén
Tevékenységtípus: Stratégiai partnerség az iskolai oktatás területén
Pályázati azonosító: 2021-2-HU01-KA220-YOU-000048770
A program kezdete: 2022.03.01.
A program vége: 2024.08. 31.
A projekt futamideje: 36 hónap
Partnerek:
© 2024 Rogers Foundation for Person-Centered Education. All rights reserved! | Privacy Policy (HU) | Süti beállítások