A gyerekek anyanyelve a játék. Ma már elfogadott tudományos tény, hogy a játék biológiai késztetés, és emellett a tanulás kiemelkedő, ha nem a legfontosabb színtere: a többiekkel való játék során alakulnak a szociális készségek, mint kommunikáció, konfliktuskezelés, együttműködés, természetesen sok-sok fizikális készség mentén.
A játék egyben a feldolgozás színtere. A gyermek, aki életében teljes mértékben kiszolgáltatott a felnőtteknek, a játék védett terében (amelyet Winnicott, a pszichológus átmeneti térnek hív) a maga ura, hat arra, ami ott vele történik, és olyan dolgokat is kipróbálhat és begyakorolhat, amit a való életben még nem, vagy épp sohasem.
A legjobb játék a szabad játék, ez nem kérdéses. Felnőttként a mi dolgunk biztosítani azt, hogy a gyerekeknek legyen ideje és tere egymással, kötetlenül játszani. A szabad játék belülről motivált, önállóan irányított, és nincs meghatározott iránya, célja, vagy ha igen, azt a gyermek maga találja ki. A vezetett játékok, amelyeket ebben a kötetben is gyűjtöttünk, már pedagógiai célúak: aki játszatja őket, a saját céljait követi, ami ettől még nem jelenti azt, hogy a gyerekeknek ez ne lenne ugyanolyan jó tapasztalás.
Európai Regionális Fejlesztési Alap
www.skhu.eu
© 2024 Rogers Foundation for Person-Centered Education. All rights reserved! | Privacy Policy (HU) | Süti beállítások