Projektek

Reziliencia fejlesztése az iskolában – pedagógusképzések Magyarország területén

add class h_bar orange

A projekten belül fő tevékenységként összesen 10 db, egyenként 30 órás pedagógusképzést bonyolítottunk le három helyszínen: Budapesten, Szegeden és Veszprémben.

Az érzelmi intelligencia fejlesztése élményközpontú pedagógiai módszerekkel az általános és középiskolában‘ című, akkreditált képzésünkből ötöt tartottunk meg, amelynek célja a pedagógusok érzelmi neveléssel kapcsolatos szakmai ismereteinek a bővítése, az érzelmi intelligencia fejlesztés prevenciós szerepének a felismerése az olyan iskolai nehézségeknél, mint amilyen a gátlásos és szorongó viselkedés, a figyelem – és motivációhiány, a rendbontó viselkedés, vagy a droghasználat, alkoholfogyasztás, evészavarok, kicsapongó szexuális viselkedés, iskolai zaklatás és korai iskolaelhagyás. Emellett a képzés célja egy osztálytermi környezetre adaptált egyszerű játék-és gyakorlatcsomag alkalmazásának az elsajátítása. (Nyilvántartási szám: A/8978/2018)

A speciálisabb reziliencia-fejlesztés céljából mindhárom helyszínen 1-1 30 órás képzést tartottunk ‘A korai iskolaelhagyás megelőzése, a megbirkózás képességének fejlesztése – reziliencia-fejlesztés alapozó képzés -, drámával és játékkal általános és középiskolában‘ képzésünkből, amelyben a Gdasnki Egyetemmel és a Gloucestershire-i Egyetemmel közösen Erasmus+ projekt keretében kidolgozott ARTPAD módszertan alapjait tanulhatják meg a pedagógusok.

A reziliencia-fejlesztéssel kapcsolatosan azoknak, akik továbblépnének, és még komplexebb tudást sajátítanának el, Budapesten felkínáltunk 1-1 képzést drámapedagógia és játékpedagógia fókusszal (ezek az előbb említett képzésre épülnek, azok területeit fejlesztik tovább játék és dráma szakirányban). Az első két képzés elvégzése egymástól független (a pedagógusok szabadon választhatnak, hogy csak az egyiket vagy mindkettőt elvégzik-e). A két, játék-, illetve drámapedagógiai elemeket elmélyítő képzés ugyanakkor a másodikként említett „A korai iskolaelhagyás megelőzése, a megbirkózás képességének fejlesztése – reziliencia-fejlesztés alapozó képzés -, drámával és játékkal általános és középiskolában” elvégzéséhez kötött.

A projekt fő tevékenységei mellé a következő, kiegészítő tevékenységeket tervezzük:

  • A képzések kiegészítéseként az érzelmi intelligencia témakörben hozzáférhető ‘Eumoschool’ online tananyagunk (http://eumoschool.eu/oer/) magyarul, amely ugyan nem akkreditált, de a fenti képzés főbb elméleti anyagát tartalmazza interaktív kézikönyvvel és videókkal (amelyet az Európai Unió segítségével Erasmus+ nemzetközi partnerségben dolgoztunk ki). Emellett addigra az ARTPAD módszertanhoz kapcsolódóan is további segédanyagok lesznek utolérhetőek.
  • A képzésekhez kapcsolódóan „online helpdesket” tartunk fenn a projekt ideje alatt, amit a Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvány és a Rogers Alapítvány együttesen biztosít. Itt szakképzett, a témában specializált és iskolai közegben is otthonosan mozgó pszichológusok segítségét kérhetik a pedagógusok a képzések anyagával kapcsolatosan felmerült bármely módszertani vagy egyéb elakadásaik megoldásához.
  • A képzéseken részt vevő pedagógusoknak a Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvány szervezésében megkínálunk egy nyolc alkalmas esetmegbeszélő csoportot Budapesten, amely egyéb, a képzésen részt nem vett, de érdeklődő pedagógusok számára is nyitott lesz. Emellett a résztvevő pedagógusok a 116-000 telefonszámon segítséget kaphatnak olyan kérdésekben, amelyek esetén jelzési kötelezettség vet fel dilemmákat, vagy akik egy-egy komplex eset kapcsán keresnek egy konzultációs lehetőséget.

Pályázati azonosító: BM-18-0021
A projekt futamideje: 10 hónap
A támogatás összege: 11 649 100 Ft




A támogatott tevékenység a Belügyminisztérium és a Nemzeti Bűnmegelőzési Tanács támogatásával valósul meg.

Tevékenységek

Az érzelmi intelligencia fejlesztése élményközpontú pedagógiai módszerekkel – pedagógusképzés Budapesten

2018. december 7-9. között akkreditált pedagógus továbbképzést szerveztünk az érzelmi intelligencia és a reziliencia témájában Budapesten.

Az érzelmi intelligencia fejlesztése élményközpontú pedagógiai módszerekkel – pedagógusképzés Budapesten

2019. január 11-13. között akkreditált pedagógus továbbképzést szerveztünk az érzelmi intelligencia és a reziliencia témájában Budapesten.

Az érzelmi intelligencia fejlesztése élményközpontú pedagógiai módszerekkel – pedagógusképzés Szegeden

2019. február 1-3. között akkreditált pedagógus továbbképzést szerveztünk az érzelmi intelligencia és a reziliencia témájában Szegeden.

Az érzelmi intelligencia fejlesztése élményközpontú pedagógiai módszerekkel – pedagógusképzés Veszprémben

2019. február 22-24. között akkreditált pedagógus továbbképzést szerveztünk az érzelmi intelligencia és a reziliencia témájában Veszprémben.

A korai iskolaelhagyás megelőzése, reziliencia-fejlesztés drámával és játékkal – pedagógusképzés Budapesten

2019. március 15-17. között akkreditált pedagógus továbbképzést szerveztünk a reziliencia és a dráma-játék témájában Budapesten.

A korai iskolaelhagyás megelőzése, reziliencia-fejlesztés drámával és játékkal – pedagógusképzés Veszprémben

2019. április 12-14. között akkreditált pedagógus továbbképzést szerveztünk a reziliencia és a dráma-játék témájában Veszprémben.

A korai iskolaelhagyás megelőzése, reziliencia-fejlesztés drámával és játékkal – pedagógusképzés Budapesten

2019. április 18-20. között akkreditált pedagógus továbbképzést szerveztünk a reziliencia és a dráma-játék témájában Budapesten.

Játékpedagógiai gyakorlat elmélyítése – pedagógusképzés Budapesten

2019. május 10-12. között akkreditált pedagógus továbbképzést szerveztünk a játékpedagógiai módszerek elmélyítése témájában Budapesten.

Drámapedagógiai gyakorlat elmélyítése – pedagógusképzés Budapesten

2019. június 18-20. között akkreditált pedagógus továbbképzést szerveztünk a drámapedagógiai módszerek elmélyítése témájában Budapesten.

Az érzelmi intelligencia fejlesztése élményközpontú pedagógiai módszerekkel – pedagógusképzés Veszprémben

2019. június 28-30. között akkreditált pedagógus továbbképzést szerveztünk az érzelmi intelligencia és reziliencia témájában Budapesten.

Az érzelmi intelligencia fejlesztése élményközpontú pedagógiai módszerekkel – pedagógusképzés Szegeden

2019. június 28-30. között akkreditált pedagógus továbbképzést szerveztünk az érzelmi intelligencia és reziliencia témájában Szegeden.

Beszámolók (dolgozatok)

Mind a tíz képzés esetében a képzéseken résztvevő pedagógusoktól rövid (körülbelül 6000 karakter hosszúságú), lehetőség szerint fényképekkel dokumentált beszámolót kértünk a képzéseken elsajátított, saját tanulócsoport igényeihez igazítottan kipróbált gyakorlatokról és azok eredményeiről. A legjobban sikerült dolgozatokat a szerzők engedélyével közzétesszük:

Albert Judit: Érzelmi intelligencia fejlesztés terv

Bakonyi Borbála: Érzelmi intelligencia fejlesztés terv

Berecz Kata: Érzelmi intelligencia fejlesztés terv

Bombolya Mónika: Érzelmi intelligencia fejlesztés terv

Bukovinszkiné Apáti-Nagy Éva: Érzelmi intelligencia fejlesztés terv

Cseh Judit: Érzelmi intelligencia fejlesztés terv

Gavalovics Erika: Érzelmi intelligencia fejlesztés terv

Hajdú Zoltánné: Érzelmi intelligencia fejlesztés terv

Kemény Éva: Érzelmi intelligencia fejlesztés terv

Klauszer Anita: Érzelmi intelligencia fejlesztés terv

Kray Zsuzsanna: Érzelmi intelligencia fejlesztés terv

Megyeriné Tátraházi Petra: Érzelmi intelligencia fejlesztés terv

Répásiné Hajnal Csilla: Érzelmi intelligencia fejlesztés terv

Romváryné Horváth Gyöngyi: Érzelmi intelligencia fejlesztés terv

Szabó Márta: Érzelmi intelligencia fejlesztés terv

Szentgyörgyi Orsolya: Érzelmi intelligencia fejlesztés terv

Tóth Lászlóné: Érzelmi intelligencia fejlesztés terv

Zakar Andrea: Érzelmi intelligencia fejlesztés terv

Vörös Orsolya: Érzelmi intelligencia fejlesztés terv

Berecz Kata: Reziliencia fejlesztés terv

Bombolya Mónika: Reziliencia fejlesztés terv

Hajdú Zoltánné: Reziliencia fejlesztés terv

Szebegyinszki Kinga: Reziliencia fejlesztés terv

Takács Nándor: Reziliencia fejlesztés terv

SEDS elemzés 1

SEDS elemzés 2

SEDS elemzés 3

SEDS elemzés 4

SEDS elemzés 5

SEDS elemzés 6

SEDS elemzés 7

SEDS elemzés 8

SEDS elemzés 10

SEDS elemzés 11

SEDS elemzés 12

SEDS elemzés 13

SEDS elemzés 14

SEDS elemzés 15

SEDS elemzés 16

SEDS elemzés 17