Projektek
Loose Parts – A fenntartható gondolkodás erősítése az iskolai tanulókban

Projektünkben a szabad játék mellett elkötelezett iskolákat olyan gyakorlati tudással és információkkal látjuk el, amelyek segítenek a játékot támogató környezet kialakításában és hosszú távú fenntartásában. A helyi közösségek – szülők és más érintett személyek és csoportok – bevonásával az iskola megerősíti kapcsolatait, illetve megszilárdítja a közösségben betöltött szerepét, amely a közösség bevonódását is elősegíti.
Fő céljaink:
- A fenntartható gondolkodás erősítése az újrahasznosított anyagok és eszközök népszerűsítésén és használatán keresztül,
- A kreativitást és minőségi játékot támogató játéktér fejlesztése
- Az iskolák támogatása a Loose parts (szabad alkotórészek) bevezetésének és használatának során, a szülőkkel, a fenntartóval és más érintett csoportokkal való megfelelő kommunikációhoz adott gyakorlati segítségadással
A projektben négy szellemi terméket állítunk elő a nemzetközi partnerszervezetek együttműködésével, amiket rendezvényeinken mutatunk be és népszerűsítünk. A kézikönyvben a szabad alkotórészeszek és a szabad játék elméleti és gyakorlati hátteréről írunk. Az eszköztárban az iskolák és az érintettek közötti kommunikációhoz gyűjtünk össze lépéseket, illetve a szabad alkotórészekkel a pedagógusok által konkrétan megvalósítható gyakorlatokat mutatunk be. Ezekkel párhuzamosan egy, a pedagógusok számára tartandó moduláris felépítésű tréninget is fejlesztünk, amely az igényektől függően, modulonként, vagy teljes terjedelmében is megvalósítható. A kidolgozott tréninget a pilot iskolákban teszteljük, majd a visszajelzések alapján továbbfejlesztjük és a véglegesített anyagot újabb rendezvényünkön mutatjuk be.
A teljes folyamat során adatokat gyűjtünk a gyerekek játszási szokásairól. Negyedik szellemi termékünk a kutatás eredményeképpen, az együttműködő szakértőkkel közösen elkészített kutatási beszámoló. Ezeket az eredményeket a partnerszervezetek által képviselt országokban szervezett konferenciákon prezentáljuk
Program: Erasmus+
Pályázati kategória: Együttműködés az innováció és a bevált gyakorlatok cseréje terén
Tevékenységtípus: Stratégiai partnerség az ifjúságügy területén
Pályázati azonosító: 2020-1-HU01-KA201-078725
A program kezdete: 2020. 09. 01.
A program vége: 2023. 02. 28.
A projekt futamideje: 30 hónap
Partnerek:
- Rogers Személyközpontú Oktatásért Alapítvány(Magyarország)
- Fundacja Gratosfera (Lengyelország)
- Tandem n.o. (Szlovákia)
- Iskolánk Tanulóiért Alapítvány (Magyarország)
- Szkoła Podstawowa nr 5 im. Jana Pawła II w Gdańsku (Lengyelország)
- Majtényi Adolf Alapiskola (Szlovákia)
- East Lothian Council (Egyesült Királyság)
- East Lothian Play Association (Egyesült Királyság)