Projektek

Scissors: Természettudományos oktatás és szociális kompetenciafejlesztés egyben

add class h_bar orange

A projekt célja, hogy kapcsolatot teremtsen a természettudományok és a kapcsolódó iskolai tantárgyak természettudományos oktatása és a szociális kompetenciáink fejlesztése között.

A projektünkben olyan analógiákat keresünk a társadalmi, emberi jelenségek és a természettudományos témák között, amelyek segítenek megérteni egymást. Egyrészt így a természettudományos jelenségeket metaforákként használhatjuk a szociális jelenségekre. Másrészt, ha a szociális készségeinkre és a szociális kompetenciáinkra összpontosítunk, reflektív kapcsolatot teremthetünk önmagunkkal, ami viszont segítheti a kíváncsiságot és a motivációt a tudományos ismeretek megértésére.

Célunk olyan innovatív megközelítés kidolgozása, amely integrálja a humán és reál megközelítést és analógiákat keres a két terület között. A kapcsolatot kihasználva a diákok motivációt és erőforrást nyerhetnek a tudományok megértéséhez és a szociális jelenségek megértésével egyúttal közelebb kerülhetnek önmagukhoz és egymáshoz is.

A projektben létrehozunk egy eszköztárat, amely óravázlatokat és témához kapcsolódó jó gyakorlatokat tartalmaz. Az eszköztár kidolgozásakor megkeressük azokat a nemzetközi példákat, amiket már korábban alkalmaztak és a kidolgozáshoz és kipróbáláshoz bevonunk oktatási szakértőket, tanárokat, tanítókat, trénereket. Ingyenes workshopokat és tréningeket szervezünk tanároknak, tanítóknak a témában.

Amennyiben szeretné követni munkákat keresse Takács Nándor kollégánkat e-mailen.

Program: Erasmus+
Pályázati kategória: Együttműködési célú partnerségek (KA2)
Tevékenységtípus: Partnerségi együttműködések a köznevelési szektorban
Pályázati azonosító: SCISSORS – Science and Social Studies Rethought in Schools – 2022-1-HU01-KA220-SCH-000087625

A program kezdete: 2022.09.01.
A program vége: 2024.11. 30.
A projekt futamideje: 27 hónap

Partners:

Founded by the Erasmus+ Programme of the European Union

“The European Commission’s support for the production of this publication does not constitute an endorsement of the contents, which reflect the views only of the authors, and the Commission cannot be held responsible for any use which may be made of the information contained therein.”