Carl Rogers szavai

Rendkívüli értékeket tulajdonítok annak, amikor megengedhetem magamnak, hogy megértsek másokat. Ez a kinyilatkoztatásszerű megjegyzés bizonyára furcsának tetszik. Meg kell-e engednem magamnak? Úgy vélem, igen. A másoktól hallott megjegyzések zömét inkább értékeljük vagy megítéljük, mintsem megértjük. Amikor valaki egy érzelmet, hozzászólást vagy védekezést fejt ki, szinte azonnal úgy reagálunk, hogy igaz, butaság, képtelenség, érthetetlen, inkorrekt, kellemetlen. Nagyon ritkán engedhetjük meg magunknak, hogy precízen megértsük, mit is jelent a másik számára az a kijelentés.
Missziónk

Minden ember érték.
Carl Rogers nyomdokain haladva úgy gondoljuk, hogy az ember élő, személyes tapasztalatok és elfogadó kapcsolatok mentén érti meg és teljesíti ki önmagát. Küldetésünk ezen elfogadó kapcsolat fontosságának megértetése, tudatosítása, és valódi találkozások nyújtása, az ezzel szembeni akadályok elhárítása. E cél elérése érdekében oktatási- és a közvetlen megtapasztalást elősegítő tevékenységeket (kuta-tást, képzést, egyéb szolgáltatásokat) szervezünk és bonyolítunk le.

Érzelmi intelligencia, adaptivitás és reziliencia


A gyorsan változó környezetben a legtöbb, amit a gyerekeknek és felnőtteknek adhatunk, hogy segítjük őket a legsikeresebb alkalmazkodásban. A fenti három kompetencia fejlesztése ezért itatja át minden tevékenységünket.



Kapcsolódás a természettel és önmagunkkal


Csak akkor tudunk békébe kerülni önmagunkkal, ha újra kapcsolatba lépünk a természeti környezetünkkel is. Fenntarthatósági projektjeinkkel, ezen belül is az élő természettel való találkozás elősegítésével igyekszünk ezt mi is támogatni.



Játékpedagógia


A gyerekek a játékon keresztül fejlődnek leginkább, és a felnőttek is felszabadultan tudnak tanulni a játékból. Épp ezért a szabad játékkal és a játék kötöttebb formáival – társasjátékok, táblajátékok, szimulációs játékok, játékos tanulás – egyaránt foglalkozunk projektjeinkben.



Drámapedagógia


A dráma és színjátszás ősi tevékenység. A gyermekek szabad játékában is megjelenik, de a személyiségfejlesztésben és általános kompetenciafejlesztésben is használt módszer. Több célzottan drámás projektünk van, és használjuk az eszközeit oktatási munkánkban.



Működésünk első tíz évében mintegy hetven oktatási és ifjúsági szervezettel dolgoztunk együtt a bővebben vett Európából, több százzal Magyarországról. Tagjai vagyunk több hazai szervezetnek, például a(z) SNI Tehetséggondozó Tanácsnak, a Magyar Tehetséggondozó Szervezetek Szövetségének, a Nulla Hulladék Hálózatnak, a Reziliencia Hálózatnak, emellett nemzetközi szinten bekapcsolódunk az Initiative for Equality hálózat, a Real World Learning Hálózat, a Playwork Partnerség munkájába. Európai és hazai egyetemekkel és szakkollégiumokkal működünk együtt.

Csapatunk

Rátz Judit
Rátz Judit
nemzetközi koordiátor, menedzser
Suhajda Virág
Suhajda Virág
kutató, fejlesztő
Vastag Zsuzsa
Vastag Zsuzsa
projektmenedzser, kutató
Turóczi Levente
Turóczi Levente
ügyvezető
Csizmazia Katalin
Csizmazia Katalin
pedagógiai szakértő
Kostyál Katalin
Kostyál Katalin
oktatásszervező, személyközpontú mentor
Markovics Éva
Markovics Éva
oktatásszervező, személyközpontú mentor
Kőszegi Bálint
Kőszegi Bálint
pedagógus, marketing asszisztens

Adataink

Rogers Személyközpontú Oktatésért Alapítvány
Cím
1126 Budapest, Beethoven utca 6.
Email
info@rogersalapitvany.hu
Bankszámlaszám
16200216-17077923
Adószám
18257056-1-43
Bírósági bejegyzés száma
9750

Partnereink, tagságaink

Támogatóink