MYSTY – My Story: Digitális történetgyűjtemény a sokszínűség iskolai oktatásáhozAz Európai Unió Erasmus+ programja által támogatott MYSTY – My Story nemzetközi projektünkben négy Európai Uniós ország összesen nyolc szervezete, angol, osztrák, olasz és magyar partnerek működnek együtt az iskolák kulturális tevékenységeinek segítése, az interkulturális gondolkodás elmélyítése és a kulturális sokszínűséggel kapcsolatos tudatosság növelése céljából. A MYSTY projektben a digitális történetmesélés eszközét alkalmazzuk: digitális történeteket gyűjtünk, készítünk és töltünk fel egy online digitális történetgyűjteménybe (MYSTY Digital Storytelling Toolbox). Történeteink az ételek, a család és az ünnepek témaköreit járják körül.

A két éves projekt során lehetőséget és eszközöket biztosítunk a gyermekeknek ahhoz, hogy elmesélhessék saját történeteiket. Célunk, hogy a tanulókkal, illetve a velük foglalkozó pedagógusokkal, ifjúsági munkásokkal karöltve olyan segédanyagokat dolgozzunk ki, melyek hozzájárulnak a kulturális és interkulturális tudatosság, a digitális kompetenciák, az állampolgári ismeretek és a kritikai gondolkodás fejlesztéséhez.

A projekt főbb tevékenységei:

  • Olyan módszer, eszköztár és tréninganyag kidolgozása, melyek segítik a szakembereket a digitális történetmesélés nemzeti alaptantervbe és iskolai tananyagba való beépítésében
  • Tanulói kézikönyv létrehozása, mely segítségével az iskolák diákjai elsajátíthatják a digitális történetmeséléshez szükséges tudást és létrehozhatják saját tartalmaikat
  • Tematikus digitális történetgyűjtemény összeállítása az iskolák és más közösségek számára

A tanárokból, oktatási-, kommunikációs és technikai szakemberekből álló konzorcium célja, hogy a résztvevő tanárok és diákok egyaránt tudatosabbá váljanak a kisebbségben élők irányába, hogy feloldják előítéleteiket, újraértelmezzék világképüket és a kisebbségben élőkhöz való hozzáállásukat. E mellett megismerkedhetnek a digitális technológiák széleskörű oktatási felhasználásával, mely lehetővé teszi újabb, egyszerre hatékony és élvezetes tanulási módszerek elsajátítását. Mindezeken felül lehetőséget biztosítunk a hátrányos helyzetű és kisebbségben élő tanulók számára, hogy megosszák kultúrájukat, szokásaikat és élményeiket társaikkal, más közösségekkel, iskolákkal és civil szervezetekkel.

Program: Erasmus+
Pályázati kategória: Együttműködés az innováció és a bevált gyakorlatok cseréje terén
Tevékenységtípus: Stratégiai partnerség az iskolai oktatás területén
Pályázati azonosító: 2016-1-UK01-KA201-024609

A projekt futamideje: 24 hónap (2016. november 1 – 2018. október 31.)
Az Európai Bizottságtól kapott támogatás összege: 237 047 Euro

Partnerek:
Gloucestershire-i Egyetem, Egyesült Királyság (főpályázó)
St Edward Középiskola, Egyesült Királyság
Grazi Egyetem, Ausztria
Grazi Nemzetközi Kéttannyelvű Iskola, Ausztria
Rogers Személyközpontú Oktatásért Alapítvány, Magyarország
Baross Gábor Általános Iskola, Magyarország
Danilo Dolci Központ a Kreatív Fejlődésért, Olaszország
Regina Margherita Középiskola, Olaszország

A projekt honlapja: http://mysty.eu/

Erasmus plus logo"Az Európai Bizottság támogatást nyújtott ennek a projektnek a költségeihez.Ez a weboldal és a rajta található anyagok a szerző nézeteit tükrözik, és az Európai Bizottság nem tehető felelőssé az abban foglaltak bárminemű felhasználásért."

 

 

MYSTY - Magyarországi tevékenységek

  • Mysty műhely a Rogers Akadémián

    2011. október 28-án egész napos Mysty workshopot tartottunk hat fiatalnak. A helyszínt a Rogers Akadémia adta, és magyarországi partnerünktől, a

    Read More
  • 1

Mysty műhely a Rogers Akadémián