Kite Fighters 1920A kamaszkor (a 13-20 év közötti serdülőkor, tinédzserkor) identitásunk keresésének, kialakulásának, kialakításának időszaka. Formálódik az önmagunkba vetett hitünk, az önbizalmunk. Ez a folyamat szorosan kötődik az ágencia érzéséhez, ahhoz, hogy mennyire érezzük magunkat életünk aktív alakítójának (Zimmerman és Cleary, 2006). Ha azt érezzük, mi irányítjuk az életünket, nagyobb eséllyel fejezzük be tanulmányainkat és állunk munkába. Ugyanakkor mind a korai iskolaelhagyók, mind a fiatal munkanélküliek száma növekszik az Európai Unió területén.

Az iskolának és különösen a tanároknak igen nagy szerepe van abban, hogy a (különböző szociális, családi, társadalmi hátterű) fiatalok hogyan küzdenek meg ezekkel a kihívásokkal, ráadásul nap, mint nap szembesülnek az iskolai zaklatás (bullying) jelenségével is. Ez utóbbi területen azonban gyakran eszköztelennek, bizonytalannak érzik magukat, mivel a hagyományos tanárképzés kevés hangsúlyt fektet a bullying témájára. Sokan mégis azzal szembesülnek, hogy nekik maguknak kell valamiféle választ adniuk ezekre a kihívásokra, mivel a fiatalok számára, különösen vidéken, nem áll rendelkezésre megfelelő segítség mentális / pszichológiai egészségük megőrzése érdekében. A tanároknak ebben támogatásra, segítségre van szüksége.

Projektünk célja pontosan ez: olyan módszereket, eszközöket kívánunk a tanárok kezébe adni, melyek segítségével hatékonyan léphetnek fel, ha iskolai kortárs zaklatással találkoznak - ami megjelenhet akár az osztályteremben, akár az online térben (cyberbullying). Módszereinket elsősorban a történetmesélés, a szimbólummunka és a meseterápia eszköztárából merítjük.

A projekt első felében megvizsgáljuk a partnerországok (Magyarország, Ausztria, Olaszország, Görögország) helyi sajátosságait, illetve azt, hogy az adott ország iskoláiban hol vannak a beavatkozási pontok (nemzeti adaptációs terveket készítünk). Ezek alapján állítunk össze a tanárok számára egy eszközcsomagot, egy kézikönyvet és egy képzést, melyet minden országban ki is próbálunk (piloting). Végül, de nem utolsó sorban létrehozunk egy weboldalt, melyen minden anyagunk (eszköztár, képzés tematika, esettanulmányok, stb.) elérhető lesz mind a tanárok, mind a szélesebb közönség számára.

Program: Erasmus+
Pályázati kategória: Együttműködés az innováció és a bevált gyakorlatok cseréje terén
Tevékenységtípus: Stratégiai partnerség az iskolai oktatás területén
Pályázati azonosító: 2019-1-HU01-KA201-060962

A projekt kezdete: 2019.09.01.
A projekt vége: 2022.04.30.
A projekt futamideje: 32 hónap
Az Európai Bizottságtól kapott támogatás összege: 247.624 EUR

A partnerség tagjai:
Rogers Személyközpontú Oktatásért Alapítvány (Magyarország), koordinátor
Hafelekar Unternehmensberatung Schober GmbH (Austria)
CESIE (Italy)
Active Citizens Partnership (Greece)

A projekt weboldala: kitefighters.eu

A projekt Facebook oldala: KITE fighters