szekereseszter

A Commedia dell’ Arte képzésre szakmai fejlődésem miatt jelentkeztem, egyszerre közvetlen és közvetett módon is. Kilenc éve foglalkozom gyermekekkel, három éve pedagógusokkal, különböző formákban. (Gyermekek egyéni mentorálása, gyermeki közösségépítés, iskolapszichológusi feladatok ellátása, pedagógusképzések tartása.) Az évek alatt össze- összetalálkoztam különböző drámaalapú módszerekkel, amiket ki is próbáltam, egyes elemeket beépítettem szakmai eszköztáramba, hivatalosan azonban még nagyon keveset tanultam drámapedagógiáról vagy drámaalapú terápiás módszerekről. 2018-ban vettem részt az első igazi drámás képzésemen (Artpad Drámával és játékkal a korai iskolaelhagyás megelőzésért - Erasmus+ projekt: 2015-1-UK01-KA201-013630), ahol megszületett bennem az elhatározás, hogy koncentráltabb, rendszerezettebb módon is szeretnék drámával foglalkozni. Ekkor éreztem meg először igazán a dráma ”mintha világának” erejét és lehetőségeit. Szeretném mélyebben megismerni a drámamódszertant, mind azért, hogy a későbbiekben gyerekekkel alkalmazhassam, mind pedig azért, hogy jelenlegi munkámmal a Rogers Alapítvány egyik trénereként pedagógusoknak és egyéb gyermekekkel és fiatalokkal foglalkozó szakembereknek továbbadhassam.
A Commedia dell’ Arte képzésben különösen izgalmas volt számomra, hogy nem csak, hogy drámát használ, de azon belül is kiemelt hangsúlyt fektet a testjátékra, a testtel, mozgásmintázatokkal való önkifejezésre és az improvizációra. Azonkívül, hogy szakmailag értékesnek tartom ezeket az irányokat, személyesen nagy kihívást jelentett nekem a mozgásommal való játék, és az is, hogy a rögtönzések során ”ráhagyatkozzam saját magamra” vagy akár a többiekre. Pont azokban a területekben éreztem szükségét a saját határaim feszegetésének, ami tapasztalataim szerint a gyerekeknek (és természetesen a felnőtteknek is) gyakorta nehéz, ugyanakkor jelentősen növelheti az önbizalmat és az énhatékonyság érzését ezeknek a készségeknek a gyakorlása. Úgy érzem a képzés alatt nem csak a szakmai eszközkészletem bővült jelentősen, hanem saját magamat próbára téve ezekben a szituációkban hitelesebbé váltam.
Végig nagyon élveztem a kéthetes munkát, annak ellenére, hogy sok gyakorlat szorongással töltött el első hallásra, és olykor komoly erőfeszítéseket kellett tennem gátlásaim legyőzésére. Nagyon jó hangulatú, elfogadó, biztonságos csoportban dolgoztunk végig. Úgy értékelem, hogy a tanulás mellett egy olyan intenzív folyamat zajlott le bennem, ami pont a drámapedagógiának is a célja, amire magam is lehetőséget szeretnék adni a felnőtt csoportjaim résztvevőinek, a tanárokkal való munkám során, vagy éppen a gyerekeknek is. Hogy különböző helyzetekbe beleállva, egy biztonságos, bensőséges csoportban vállalva, hogy mutatnak valamit magukból, megerősödjenek önmagukban, elfogadásuk nőjön saját maguk és társaik iránt is.
A drámával való munkának úgy érzem, jelenleg az elején járok, és folyamatosan szeretnék képződni ezen a területen. A képzésen azonban rengeteg ”apró” technikát és módszert sajátítottam el, amiket egyszerű alkalmazni (és így egyszerűen tovább is adhatóak), és amikből kreatívan lehet építkezni, és akár hosszabb, átfogóbb folyamatokat is felépíteni.

Erasmus plus logo"Az Európai Bizottság támogatást nyújtott ennek a projektnek a költségeihez.Ez a weboldal és a rajta található anyagok a szerző nézeteit tükrözik, és az Európai Bizottság nem tehető felelőssé az abban foglaltak bárminemű felhasználásért."

 

 

 

A lélek és test fúziója

  • Commedia dell’Arte

    Időpont: 2018. július 16-27.Helyszín: Firenze, OlaszországRésztvevők: Szekeres Eszter és Vastag Zsuzsa, Rogers Személyközpontú Oktatásért Alapítvány 2018 júliusában két csodálatos hetet

    Read More
  • Szekeres Eszter - élménybeszámoló

    A Commedia dell’ Arte képzésre szakmai fejlődésem miatt jelentkeztem, egyszerre közvetlen és közvetett módon is. Kilenc éve foglalkozom gyermekekkel, három

    Read More
  • Vastag Zsuzsa - élménybeszámoló

    2017 és 2018 folyamán két alkalommal volt lehetőségem részt venni egy-egy kétnapos Commedia dell’Arte workshopon Budapesten a Rogers Személyközpontú Oktatásért

    Read More
  • 1