Mivel az önismeret fejlesztése / önreflexivitás a szervezetünk egyik fő erőssége, a fúziós megközelítésünkhöz a testtudati és dramatikus területek erősítése a célunk.
A projekt fő célja egy olyan trénertrió (és általuk bevonva egy olyan szélesebb trénercsapat) felállítása, amelyik széles körű tudására és kompetenciáira támaszkodva izgalmas, vonzó képzéseket / workshopokat tart felnőtt tanulóinknak. Így a Magyarországon elérhető kínálatban versenyképesen tudunk fellépni, hiszen mind dráma, mind testtudati / tánc / mozgáskultúra, mind önismeret-fejlesztési workshopok adottak, de ezeket fuzionálók nem.
Úgy véljük, így az egyes területek felnőttekkel foglalkozó szakemberei számára is egy izgalmas lehetőséget kínálunk fel: önismerettel foglalkozóknak a játék/testtudat kiegészítéssel bíró workshopokat, míg a testtel foglalkozóknak az önismereti fókuszt - mégis a saját területükhöz kapcsolódva.
A projekt során hazai és nemzetközi mesterektől szeretnénk tanulni.

Két területet célzunk meg a projekttel, amelyen elmélyülést szeretnénk szerezni:

Dráma/ játék a drámában: nem az előadóművészet, a performance itt a cél, nem művészeti projekt létrehozása, hanem a bohóc és a dráma eszközeinek mesteribb szintű megismerése. Nem áll tőlünk messze ez a tevékenység, hiszen volt már drámapedagógiai projektünk (2016-ban Nívódíjat is kapott a Tempus Közalapítványtól az Act Your Job! projektünk, ezt követte a sikerrel záruló Dramatic Changes, illetve jelenleg fut az "Achieving Resilience Through Play and Drama"), de ezekben valójában főleg a felszínen, a módszertan területén foglalkoztunk a drámával. Jelenlegi fejlesztési projektünkben hazai kapcsolódó képzéseken kívánunk részt venni, illetve külföldi mesterektől tanulni tovább a szakmát.

A második terület a testtudat, tánc: a testünk, és a gondolkodásunk összekapcsolása. Az érzelmi intelligencia fejlesztésének alapvető , központi gondolata, hogy fel kell ismernünk a testünkben megjelenő érzelmeket (lsd többek között Goleman). Emellett a valódi mindfullness pillanatait is sokan csak akkor tudják megélni, amikor a testünkkel is jóban vagyunk. A testtudati fókusz a drámával és a játékkal teljesen kiegészítő szerepet tölt be, erősíti azok hatását.
A testtudat fejlesztése az alapkészségek fejlesztésével szoros viszonyban áll, hiszen - bár a tételes "kompetencialisták" nem tartalmazzák - ez az elsődleges készségünk mindannyiunknak. A kevéssé fejlett testtudat áll rendkívül sok kompetenciasérülés és tanulási nehézség mögött, és a stresszkezelési képességek, a reziliencia nélkülözhetetlen részét is képezik. Pl. a traumát átélt felnőttek komplex kezelésének részeként is alkalmazzák, hiszen a traumák is a teljes test működésén hagyják nyomukat.

A dráma és a testtudat-fejlesztés (melyek persze összefüggenek) a stresszkezelés és az önismeret-fejlesztés kiemelkedő területei. A stressz maga egy testi reakció, amely a harci-menekülési fiziológiai állapotot állítja elő a testben: felkészíti az intenzív mozgásra - miközben a mai világ stresszhelyzetei kifejezetten nem intenzív mozgáshelyzetekkel állnak együtt. Így a testünk gyakran "feleslegesen" úszik a stresszhormonokban, amelyek mozgás nélkül lassan-lassan bomlanak le, és tartós megjelenésük számtalan egyéb testi betegség kialakulását segítik elő. A dramatikus és testtudati feladatok mozgással járva, és egy odafigyelő fókusszal lehetővé teszik majd workshopjainkon, hogy valóban csökkenjen a stressz szintje, és eszközt adjunk résztvevőinknek arra, hogy maguk is miként csökkentsék azt.

Program: Erasmus+
Pályázati kategória: Egyének tanulmányi célú mobilitása
Tevékenységtípus: Tanulók és munkatársak mobilitása
Pályázati azonosító: 2018-1-HU01-KA104-047019

A projekt futamideje: 18 hónap (2018.07.01 – 2019.12.31.)
Az Európai Bizottságtól kapott támogatás összege: 14798 Euró

A lélek és test fúziója

  • Commedia dell’Arte

    Időpont: 2018. július 16-27.Helyszín: Firenze, OlaszországRésztvevők: Szekeres Eszter és Vastag Zsuzsa, Rogers Személyközpontú Oktatásért Alapítvány 2018 júliusában két csodálatos hetet

    Read More
  • Szekeres Eszter - élménybeszámoló

    A Commedia dell’ Arte képzésre szakmai fejlődésem miatt jelentkeztem, egyszerre közvetlen és közvetett módon is. Kilenc éve foglalkozom gyermekekkel, három

    Read More
  • Vastag Zsuzsa - élménybeszámoló

    2017 és 2018 folyamán két alkalommal volt lehetőségem részt venni egy-egy kétnapos Commedia dell’Arte workshopon Budapesten a Rogers Személyközpontú Oktatásért

    Read More
  • 1