Sources of Learning - A tanulás forrásai

2018. október 24-én elkezdtük a közös munkát harmadik EVS-önkéntesünkkel, Durdík Ildikóval a „Sources of Learning” projekt keretein belül. Ildikó a Felvidékről érkezett hozzánk, és akárcsak korábbi EVS önkénteseinket, Gábort és Pityut, őt is partnerszervezetünk, a TANDEM n.o. támogatta, támogatja mind az ideutazása előtt, mind az ittléte ideje alatt.

Ildi már eltöltött huzamosabb időt Magyarországon korábban, hiszen 2,5 évig itt tanult pszichológiát. Ezután dolgozott idősekkel, majd autista fiatalokkal, jelenleg pedig a középiskolai korosztállyal szeretne foglalkozni – ehhez pedig egy kreatív közeget keresett éppen, amikor találkozott az önkéntes-lehetőséggel. Az alternatív oktatás és a rogersi szemlélet már régóta érdekli, így egy remek lehetőségnek tűnt számára hogy velünk töltsön egy tanévet, megismerve egy ilyen alapokon nyugvó „nem-iskolát”. Nyitott a különféle művészetekre, leginkább a mozgáson át történő önkifejezésre, kézműves alkotásra és a természetre.

Az EVS program részeként a fiatalok biztonságos háttérrel láthatnak világot, olyan tapasztalatokat gyűjtve, melyek mind szakmai, mind személyes fejlődéshez hozzásegítik őket. A Sources of Learning projekt célja, hogy egy fiatalnak lehetősége legyen Magyarországon tölteni 9 hónapot (egy tanévet), és eközben megismerkedjen a szervezetünk tevékenységeivel. A közös munka során az önkéntes betekintést nyerhet abba, mi hogyan alkalmazzuk a rogers-i személyközpontú alapelveket, a non-formális és az informális tanulás elveit mindennapjaink során.

Üdv a csapatban Ildi, nagyon várjuk a közös munkát!

A projekthez az Európai Unió Erasmus + programja nyújtott támogatást.
Projekt azonosító: 2018 2 HU01 KA125 047902
Támogatási összeg: 6004 euró

EVS Értékelő Beszámoló: Ďurdík Ildikó
2018-19

Ez volt a harmadik alkalom, hogy a Rogers Alapítványnál EVS önkéntest fogadtunk, de az első, amikor ez egy éves projekt volt. Kíváncsian vártuk Ildikót – vajon, hogy tudunk vele majd együttműködni egy éven át? Megtalálja-e a hangot a Rogers Akadémián – ahova működésének nagy részét terveztük? Tudunk-e neki elég érdekes munkákat találni? Elfogadja-e a diákokat, és hogyan illeszkedik be majd a közösségünkbe? Olyan teret és lehetőségeket akartunk teremteni, amelyben kipróbálhatja magát, fejlődhet és kibontakozhat. Vajon fog ez sikerülni?
Nos, egy év után minden kérdésünkre a FANTASZTIKUSAN a jó válasz.
Kezdődött azzal, hogy pillanatokon belül rátaláltunk, mit szeretne csinálni. Ildikó pszichológus hallgatóként örömmel állt bele a szakmai (tanári) munkába, boldogan vállalkozott a gyerekekkel való foglalkozásokra, és szívesen vállalta a napi szervező, háttér munkákat is.

ildi dekor

Hetente 4-5 napot töltött közöttünk, a Rogers Akadémián a 12-19 éves tanulókkal. Csatlakozott egy-két elmenős programhoz, részt vett a stábmegbeszéléseken, és szépen lassan a csapat fontos részévé vált. Barátságos természete okán megszerették a fiatalok, szívesen töltötték vele az önálló órákat különböző tevékenykedésbe merülve. Bevállalta az egyik kezdő angolos beszédfejlesztését is, így az oktató munkában is megmerítkezett.

ildi angol ora

Természetesen Ildikó – választott leendő szakmájából kifolyólag - nagy érdeklődéssel vett részt az Akadémia fejlesztő munkájában. A „szoft”-készségek fejlesztése kiemelt terület – kommunikáció, konfliktuskezelés, ön– és társismereti fejlődés. 25 éves tapasztalatinkat szívta fel a megbeszéléseinken, miközben értékes meglátásaival segítette munkánkat.
Annak, hogy valóban egymásra találtunk ékes bizonyítéka, hogy az EVS projekt lejártával is folytatjuk közös munkánkat. Ildikó folytatja félbehagyott egyetemi tanulmányait, és ha ezen elfoglaltságai mellett lehetséges, továbbra is részt vesz majd munkánkban.

Erasmus plus logo"Az Európai Bizottság támogatást nyújtott ennek a projektnek a költségeihez.Ez a weboldal és a rajta található anyagok a szerző nézeteit tükrözik, és az Európai Bizottság nem tehető felelőssé az abban foglaltak bárminemű felhasználásért."