A NAURU projektünk célja egy olyan innovatív oktatási segédanyag létrehozása volt, amely gazdagítja a fiatalok állampolgári ismereteit és gondolkodásmódját, valamint fejleszti az állampolgársági kompetenciáit. Követve az Európai Unió ifjúsággal kapcsolatos irányelveit úgy gondoljuk, ez a módszer megerősíti a fiatalokat abban, hogy aktívan részt vállaljanak a közös ügyekben, megnyitja a kapukat a szektorok közötti együttműködés előtt, valamint az élethosszig tartó tanulás jegyében fejleszti mind az alapszintű, mind a keresztkompetenciákat.
A projektben egy online játékot fejlesztettünk ki (New Shores – a demokrácia játéka), amely segítségével a fiatalok játszva tapasztalhatják meg a demokratikus folyamatok összetettségét és sokszínűségét, annak politikai és környezeti szempontjait. A játék mellé kidolgoztunk javaslatokat arra vonatkozóan is, hogy a fiatalokkal foglalkozó szakemberek milyen módon tudják tudatosítani a játék során megélt élményeket. A három különböző feldolgozási javaslat három különböző területre fókuszál: a szociális és állampolgársági kompetenciák, kezdeményezőkészség és vállalkozói kompetenciák, valamint matematikai és tudományos/technológiai kompetencia fejlesztésére. Az élményekkel és kompetenciákkal felvértezett fiatalok ezután képessé válhatnak arra, hogy aktívan részt vegyenek demokratikus folyamatokban.
Céljaink eléréséhez azokat a szakembereket céloztuk meg, akik valamilyen formában fiatalokkal dolgoznak (pedagógusok, szociális munkások, ifjúsági munkások, stb.). Az ő támogatásukra elkészítettünk egy online felületet, amelyen keresztül megismerkedhetnek mind a játékkal, mind módszertannal. A New Shores-játék így egy ingyenesen hozzáférhető és az oktatási tevékenységek során könnyen alkalmazható eszközzé vált, melyet bármely tanár, coach, ifjúsági munkás, oktatási intézmény, könyvtár, civil szervezet vagy állami intézmény felhasználhat a munkája során, kihasználva a digitális kor lehetőségeit.
Céljaink:
- a nyitott és innovatív oktatás, valamint a tapasztalati tanulás elősegítése, a fiatalok önfejlesztését célzó eszközök létrehozása
- a fiatalok ökológiai tudatosságának, vállalkozói készségeinek fejlesztése, és a demokratikus folyamatokban való aktív részvétel előmozdítása
- az Európai együttműködésben való részvétel, az innováció és a jó gyakorlatok terjedésének megkönnyítése
- az együttműködésre épülő tanítási és tanulási formák támogatása, egy teljes mértékben hozzáférhető online felületen keresztül
Várható eredmények:
- Új partok – a demokrácia játéka: a fiatalokat célzó online játék
- Módszertan: a fiatalokkal foglalkozó szakemberek támogatását szolgáló, a foglalkozások vezetését segítő segédanyag
- Online kurzus: egy online hozzáférhető felület, melyen keresztül a szakemberek megismerkedhetnek mind a játékkal, mind a módszertannal
- Oktatási segédanyagok: a fenti három eszköz megismerését segítő anyagok
Program: Erasmus+
Pályázati kategória: Együttműködés az innováció és a bevált gyakorlatok cseréje terén
Tevékenységtípus: Stratégiai partnerségek az ifjúságügy terén
Pályázati azonosító: 2016-3-PL01-KA205-035320
A projekt futamideje: 24 hónap (2017. február 1. - 2019 január 31.)
Az Európai Bizottságtól kapott támogatás összege: 87 810 euró
Partnerek:
Stowarzyszenie Centrum Rozwiązań Systemowych, Lengyelország (főpályázó)
Rogers Személyközpontú Oktatásért Alapítvány, Magyarország
TANDEM n.o., Szlovákia
Projekt weboldal: http://newshores.crs.org.pl/
Projekt Facebook oldal: https://www.facebook.com/groups/1026583674145750/