A pedagógusoknak fontos feladata a gyerekek érzelmi nevelése, amelyhez kíván a Rogers Személyközpontú Oktatásért Alapítvány segítséget nyújtani az olasz „Érzelmek Didaktikája” program magyarországi honosításával. A tananyag honosítására az Európai Unió „Erasmus +” oktatásfejlesztési programjának támogatásával, az „Eumoschool - Érzelmi neveléssel a korai iskolaelhagyás ellen” projekt részeként kerül sor. A munkát egy bevezető nemzetközi kutatással indítottuk, és a honosításnak fontos része egy egyéves kipróbálási folyamat is, amelyben az ország különböző pontjairól érkező 16 pedagógus segítségére támaszkodunk. A kutatási eredmények bemutatására illetve a tesztelés indítására egy egynapos gyakorlati konferencián kerül sor, 2016. szeptember 24-én Budapesten 10 és 16 óra között a Baross Gábor Általános Iskolában, a VII. kerület Hernád u. 42-ben.
A pedagógusok egyik fontos feladata a gyerekek érzelmi nevelése, amire viszonylag kevéssé készítik fel őket, és legtöbbször ösztönösen, saját családi és iskolai mintáikra támaszkodva oldják meg e feladatot. E hiányt próbálja a Rogers Személyközpontú Oktatásért Alapítvány az Európai Unió „Erasmus +” oktatásfejlesztési programjának támogatásával, az „Eumoschool - Érzelmi neveléssel a korai iskolaelhagyás ellen” projektjével, amelynek részeként honosítja az olasz Emotional Training Centre „Érzelmek didaktikája” című érzelmi intelligenciafejlesztési programját. A projektben az Európai Unió öt tagországa: Magyarország, Nagy-Britannia, Ausztria, Románia, Olaszország, valamint Törökország vesz részt.
A projekt részeként a 2015/16-os tanévben nemzetközi kutatást bonyolítottunk le, amelyben az érzelmi nevelés iskolai feladatként való elfogadottságát illetve a korai iskolaelhagyás okait vizsgáltuk kérdőívek és mélyinterjúk segítségével.
Emellett online képzési anyag készül el, amely részben elméleti információkat tartalmaz az érzelmi nevelés pszichológiai, pedagógiai hátteréről, másrészt konkrét gyakorlatokat, amelyeket a különböző korosztályokkal használhatnak a pedagógusok. A tananyag hazai adaptálása és tesztelése a 2016-2017-es tanévben zajlik, 16 az ország több pontjáról és típusú oktatási intézményeiből érkező pedagógus bevonásával.
A tesztelési folyamat során a pedagógusok online és tantermi képzésekben, esetmegbeszélő csoportokban vesznek részt, valamint mentori segítséget kapnak az érzelmi nevelést támogató feladatok alkalmazásához. A folyamatot támogató szakemberek: Dr. Suhajda Virág személyközpontú tréner és oktatási szakértő, Zágonyi Zsuzsa mentálhigiénés szakember és pedagógus, valamint Vastag Zsuzsa pszichológus.
A tesztelésre több mint nyolcvan pedagógus jelentkezett, ezért hirdettünk meg egy egynapos „élménynapot” is, 2016. szeptember 24-re, amelyen bemutatjuk az érzelmi intelligencia elméletét, illetve a nemzetközi kutatás eredményeit.
Emellett kiscsoportos gyakorlat-orientált foglalkozásokon vesznek részt a jelentkező pedagógusok az alábbi témákban:
- Kreatív gondolkodási technikák (Dr Szarka Emese)
- Bálint-csoport (esetmegbeszélő csoport) (Dr. Kovács Diána)
- Az elakadás erőt is adhat (Knolmárné Kostyál Katalin)
- A személyközpontúság adaptációja hagyományos iskolai környezetre (Csizmazia Katalin)
- Az érzelmi intelligencia szerepe és fejlesztési lehetőségei szakórákon (Markovics Éva)
- Játsszunk szabadon! A játékmunka és alapelvei (Páll Gábor és Heltai Júlia)
- Videótréning a tehetséggondozás szolgálatában (Szarka Emese)
Az élménynap regisztrációval indul 9.30-kor, a nyitó előadásra 10.00 órától kerül sor.
Az ebédszünetben szendvicsebédet, a kávészünetekben kávét, üdítőt és némi harapnivalót biztosítunk.
Részletes információ:
Vastag Zsuzsa projektmenedzser: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. - Tel.: +36305117685