AKTUÁLIS KÉPZÉSEINK

Dráma és játék akkreditált alapozó képzés

esemény jav

Augusztus végén már lezárult egy sikeres akkreditált képzésünk, akkor érzelmi intelligencia volt a téma.

Most kifejezetten játék és dráma technikák irányába kanyarodunk, a cél pedig a reziliencia fejlesztése! Hogy mi is az a reziliencia?

A reziliencia a nehéz helyzetekkel való megbirkózás képessége, egyszerre foglalja magába a rugalmasságot és alkalmazkodást, valamint az önazonosság megőrzését.

A reziliencia tulajdonképpen a sérülékenység ellentéte.

Rezilienciára minden gyermeknek szüksége van: nehéz körülmények között élő gyermekeknek pedig különösen.

A reziliencia védőfaktort jelenthet az érzelmi és szociális problémák kialakulásában, az iskolai beilleszkedési és tanulási nehézségekben, vagy akár a korai iskolaelhagyásban.

A képzés a reziliencia iskolai fejlesztésével foglalkozik. Dráma- és játékpedagógiai technikákat ötvöz, egy már több európai uniós országban kipróbált Artpad-módszertan (Drámával és játékkal a korai iskolaelhagyás ellen) magyar adaptációját mutatja be.

Mit tartalmaz?

Elméleti ismereteket a rezilienciáról, az érzelmi és szociális megküzdő-képesség fejlesztéséről.

Elméletet és konkrét gyakorlatokat az iskolai dráma-és játékpedagógiáról, amelyeket a különböző korosztályokkal használhatnak a pedagógusok.

Mi a kurzus felépítése?

A képzés felépítése gyakorlatorientált, három teljes napot vesz igénybe. A résztvevők saját élményeken keresztül ismerhetnek meg kis- és nagycsoportos játékokat és drámatechnikákat, miközben saját pedagógiai készségeiket is fejleszthetik.

A képzés ezenkívül foglalkozik:

  • dráma- és játékpedagógiai technikák szerepével
  • tanulók iskolához való kötődésének, tanulásba való bevonódásának az erősítésével
  • iskolai dráma- és játékterek tudatos kialakításával.

Korábbi akkreditált képzésünkről (érzelmi intelligencia) ezt mondták a résztvevők:

„A három nap felépítése nagyon hatásos volt. Egyre mélyebbre jutottunk, nem csak az ismeret és élményszerzésben, hanem az önreflexióban is. Fantasztikus élmény volt, amikor az egyik játék során az egész csoport felhőtlen kacagásban tört ki. Ebben a pár percben gyönyörűen tükröződött az együtt töltött idő pozitív hatása és megvilágította számomra, hogy milyen fontos lenne a gyerekcsoportommal is elérni ezt az állapotot.

Nagykata”

„Nagy öröm volt számomra, hogy részt vehettem a képzésen. A rengeteg játék, amit kipróbálhattam, és így saját élményt szerezhettem, még mind-mind zsizsereg bennem. Sok helyzetben, játékban tanultam magamról, miközben tanultam a többiekről is, és új ismereteket is szereztem, szakmai téren. A képzés idején olyan biztonságos és elfogadó közeg vett körül, ahol bátran megnyílhattam és magamat adhattam. Jó érzés volt ezt a nyitottságot megélni, és látni a többieken is a jókedvet, felszabadult játékosságot.

Hálás szívvel köszönöm a 3 napi együttlétet Mindenkinek - a trénereknek és játszótársaimnak egyaránt! <3

Gabi”

A képzés neve: Reziliencia-fejlesztés drámával és játékkal általános és középiskolában

Típusa: 30 órás akkreditált pedagógus továbbképzés

Időpont: 2018. október 26-27-28., minden nap 9:00-18:00

Helyszín: Budapest

A kurzust tartják:

Turóczi Levente, ARTPAD játéktréner

Szekeres Eszter, pszichológus

Páll Gábor, pedagógus

EARLY BIRD ár (szeptember 30-ig): 35000.- forint

További kedvezmény: ha ketten (vagy többen) jönnek egy intézményből mindenkinek 10% kedvezményt biztosítunk!

REGISZTRÁCIÓ: http://bit.ly/jatek_drama_kepzes

A képzés alapjául szolgáló ARTPAD projektről itt olvashatsz: tinyurl.com/artpadproject

  -------------------------------

TANULJUNK EMBERSÉGET AZ ÁLLATOKTÓL!
lehuatréninghez
Hat alkalmas szakmai műhelysorozat pedagógusoknak, szociális és ifjúsági szakembernek a
Fővárosi Állat –és Növénykert és a Rogers Személyközpontú Oktatásért Alapítvány szervezésében.
Örömmel hívunk meg a „Tanuljunk emberséget az állatoktól!” című, pedagógusoknak, szociális és ifjúsági szakembernek szóló hét napos (ötven órás) trénerképzésünk hat alkalmas (tizennyolc órás) szakmai műhelysorozat-változatára.
Célunk egy olyan tréningcsomag összeállítása, amely alapján megtapasztalhatjuk, hogyan segíti az állatokkal és a természettel való kapcsolat és ismeret az embert abban, hogy érzelmi intelligenciája és szociális kompetenciái fejlődjenek. Az empátiához és mások elfogadásához, sőt, hogy a környezetünkkel harmóniában élhessünk, elengedhetetlen, hogy képesek legyünk szembenézni a félelmeinkkel, hogy tudatosítsuk érzéseinket, és hogy alapvetően pozitívan álljunk a világhoz. Vagyis hogy magas érzelmi intelligenciával rendelkezzünk: érzékelni és kezelni tudjuk a saját és mások érzelmeit és ezek alapján, ezek ismeretében tudjunk cselekedni. Mindezek értelmében a legjobb amit tehetünk, ha segítünk a tinédzsereknek és a fiatal felnőtteknek jobban megérteni önmagukat, érzéseiket és érzelmeiket. Műhelysorozatunk ehhez az úthoz, a fiatalok önismereti fejlődéséhez és fejlesztéséhez az állatvilággal való találkozásokon keresztül kínál támogatást.
Az állatok nagyon fontos szerepet játszanak az életünkben. Még egyszerű megfigyelésükkel is kimeríthetetlen ismeretforrásra tehetünk szert, ám ha házi kedvenceink vannak, akkor könnyen beláthatjuk, hogy állatainktól tanulni is tudunk. Nemcsak róluk, hanem általuk magunkról is rengeteg visszajelzésre, ismeretre tehetünk szert. Segítségnyújtás, önzetlenség, érzelmek kimutatása, együttérzés, osztozkodás, ragaszkodás, együttműködés vagy épp versengés.
Résztvevőkként a műhelysorozaton egy holisztikus, a természettel és állatvilággal kialakított bensőséges kapcsolatra építő pedagógiai szemlélettel és módszertannal ismerkedhettek meg, miközben egymástól is folyamatosan tanulhattok, tapasztalatot cserélhettek. A kamaszokkal és fiatalokkal alkalmazható játékokat és állat-ember interakcióra épülő gyakorlatokat, azok pedagógia folyamtokba illesztését, a foglalkozások levezetését és feldolgozását saját élményeken keresztül tanulhatjátok meg. A műhelysorozat a gyakorlatok és elmélet elsajátítása mellett lehetőséget nyújt pedagógusi és tréneri készségeitek fejlesztésére is. A folyamatos egyéni visszajelzési lehetőségeken, ön- és csoportreflexión keresztül a személyes fejlődés és a csoportdinamika elemzése végig a tanulási folyamat részét képezi. Az alkalmakat az Állatkert és Rogers Alapítvány zoopedagógusai és trénerei közösen tartják.
A műhelysorozat anyaga a Rogers Személyközpontú Oktatásért Alapítvány koordinálásában megvalósuló, LEHUA – Learning Humanity from Animals („Tanuljunk emberséget az állatoktól!”) elnevezésű, két éves, az Európai Unió Erasmus+ programja által támogatott projekt keretében született meg, és partnereinkkel folyamatosan fejlesztjük.
A projekt honlapja: www.learningfromanimals.eu
Műhelysorozatunkat csütörtök délutánonként 14:30 – és 17:00 között tartjuk a Fővárosi Állat- és Növénykertben (1146 Budapest, Állatkerti körút 6-12.). A műhelysorozat alkalmai egymásra épülnek és összefüggőek. A részvétel a műhelysorozaton ingyenes, de előzetes jelentkezéshez kötött. Kérünk, akkor jelentkezz, ha mind a hat alkalmon részt tudsz venni!
A műhelysorozat időpontjai:
Október 4. Csütörtök 14:30 – 17:00
Október 11. Csütörtök 14:30 – 17:00
Október 18. Csütörtök 14:30 – 17:00
Október 25. Csütörtök 14:30 – 17:00
November 8. Csütörtök 14:30 – 17:00
November 15. Csütörtök 14:30 – 17:00
A műhelysorozat helyszíne:
Fővárosi Állat – és Növénykert
(1146 Budapest, Állatkerti körút 6-12.)
 
A jelentkezéseket 2018. október 2-áig várjuk.
Erre a linkre kattintva, online tudsz regisztrálni: http://bit.ly/lehuatrening
A képzésen tizenkét-tizennyolc főt tudunk fogadni, hogy a csoportmunka minél hatékonyabban telhessen. A csoport feltöltése regisztrálási sorrend alapján történik, a tizennyolcadik regisztráló után várólistára rögzítjük a jelentkezéseket.
Kérdés esetén Szekeres Esztert keresheted: 0620/486/5130
Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
 
----------------------------
MINŐSÉGÉRTÉKELÉSEK

Első Az érzelmi intelligencia fejlesztése élményközpontú pedagógiai módszerekkel az általános és középiskolában elnevezésű harminc órás, akkreditált pedagógus-továbbképzésünket a budapesti Illyés Sándor Szakkollégiumban tartottuk 2018. augusztus 27. és 29. között. A képzés tizenhét fős csoportja különböző szakemberekből tevődött össze, az általános és középiskolai tanárok mellett óvodapedagógusok, pszichológusok, gyógypedagógusok, mediátorok, bábművészek és trénerek is részt vettek. A közös hívó szó, ami az érdeklődőket egybegyűjtötte az érzelmi intelligencia fejlesztése volt. A képzés három napjában reggel kilenctől este hatig intenzív munka folyt. Az iskolai érzelmi intelligencia fejlesztését célzó kis- és nagycsoportos, páros és egyéni gyakorlatok saját élményű elsajátítását szakmai megbeszélések és előadások egészítették ki. A továbbképzés utolsó napja után a résztvevők online értékelő kérdőívet töltöttek ki. Ez az összefoglaló az ő képzésen megélt élményeiket összegzi.

A csoport hangulata elfogadó és biztonságos volt, a csoporttagok felszabadultan vettek részt a gyakorlatokban, oldottan fűztek szakmai vagy személyes hozzászólásokat a megbeszélésekhez, vagy éppen, ha úgy érezték, nyugalommal vonultak háttérbe végig érezve a csoport elfogadó támogatását. A munkaórák alatt és az azt megszakító kávé- és ebédszünetekben egyaránt fontos találkozások, egymásra mosolygások, beszélgetések születtek. A csoportnak sikerült sajátélményen keresztül is megtapasztalnia továbbképzésünk legfontosabb üzenetét: a gyermekeknek (csak úgy, mint a felnőtteknek), térre, időre és bizalomteli, biztonságos közegre van szükségük, hogy önmagukkal és egymással találkozhassanak, intra- és interperszonális készségeik fejlődhessenek, érzelmi jóllétük növekedjen. A továbbképzés gyakorlatai mind ehhez a tér, idő és bizalom teremtéshez kínálnak eszközöket, gyakorlatokat és módszertani megfontolásokat, olyanokat, amelyek iskolai keretek között is alkalmazhatóak. ,A három nap felépítése nagyon hatásos volt. Egyre mélyebbre jutottunk, nem csak az ismeret és élményszerzésben, hanem az önreflexióban is. Fantasztikus élmény volt, amikor az egyik játék során az egész csoport felhőtlen kacagásban tört ki. Ebben a pár percben gyönyörűen tükröződött az együtt töltött idő pozitív hatása és megvilágította számomra, hogy milyen fontos lenne a gyerekcsoportommal is elérni ezt az állapotot.”

A továbbképzés a résztvevőknek elmélyült és alapos munkára, szakmai eszköztáruk és meglévő ismereteik bővítésére, tapasztalatcserére és tudásuk rendszerezésére és inspirálódásra adott lehetőséget. A képzés mindhárom napját igen fáradtan, ugyanakkor élményekkel, gondolatokkal és ötletekkel gazdagodva zárták. „Köszönöm a sok nevetést, az oldott hangulatot. Azt, hogy tele energiával új ötletekkel, vagy a saját rég nem használt gyakorlataim felelevenítésével kezdhetem meg az új csoportjaimmal a munkát..”